zondag 12 mei 2019

Mixed media en collages.



Mixed Media.

Gedurende vele jaren schilderen ( meestal op aquarelpapier, formaat 70 bij 50 cm ) komt er veel materiaal in de mappen. Periodiek bekijk ik dan wat ik wel of niet wil bewaren, exposeren, verkopen.
De "restantschilderijen" ga ik dan hergebruiken. Ik maak er collages mee, eventueel aangevuld met andere materialen. Zo wordt "het oude" in een andere vorm tot nieuw leven geblazen.
Een creatief proces van transformatie en daar ik veelal intuïtief werk ook steeds weer een bron van verwondering. Bijgaand een twintigtal beelden.

Het meeste schilder- en collagewerk is op het formaat 50 bij 70 cm. Soms op doek, meestal op stevig aquarelpapier. Sommige collages, doeken en installaties ( zie verderop ) hebben een ander formaat.





















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schilderweek in Savita in het Sauerland.

 Schildersweek in Savita. Via een advertentie van het Centrum Savita kwam ik in contact met Rene Beerendonk. Hij bood een week abstract schi...